reklama

AD vs Družba

Pred nedávnom som ukočil tretí rok svojho štúdia. Ako skúsený študent si dovoľujem porovnať dva internáty, na ktorých som mal možnosť bývať ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Rád by somobjasnil pár faktov už hneď na začiatku:

  • býval som na 3-lôžkovej izbe starýchAD, blok S, kde mi bola pridelená izba na začiatku môjho štúdia, druhý roksom sa posunul o jednu izbu vedľa

  • na Družbu som sa ubytoval lenz jedného dôvodu – prípojka na internet :)

Koľko vás to môže momentálne stáť?

Vo všeobecnom porovnaní je ubytovaniev Mlynskej doline jednoznačne lacnejšie, ako pri botanickej záhrade. Prvédva roky mi stačilo 1020 Sk mesačne, aby som mohol spokojne bývaťv Bratislave. Posledný rok platím 1660 Sk mesačne (+ internet). Je sícepravda, že v mojej súčasnej izbe mám viac úložného aj životného priestoru,no nie až v takom pomere, v akom je výška jednotlivých ubytovacíchpoplatkov. Dôležitým faktom je aj to, že už keď som bol prvák, počul somviacerých spolužiakov sťažovať sa na postupné zdražovanie na Družbe, no pri tomna Mlynoch sa cena za tej čas vôbec nezmenila.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže, cenovú kategóriu vyhráva Mlynská dolinas pekným náskokom.

Ako a kam do mesta?

Túto kategóriu netreba veľmi rozpitvávať.Každý, kto už cestoval MHDčkou na jeden aj druhý internát vie, žez Mlynskej doliny vychádzajú priamo len 2 spoje, ktorých trasy súidentické, len jeden z nich končí ďalej.

Túto kategóriu vyhráva Družba, nieto čom pochybovať.

Vybavenie izby

Najmä „staršie“ ročníky si ešte určitepamätajú, keď museli spísať zoznam elektrických spotrebičom, ktoré bolipovolené a používali ich na svojich izbách v Mlynskej doline. Japevne verím, že k tejto povinnosti pristúpili všetci ubytovaní s plnouzodpovednosťou, a v tých „dávnych“ časoch neochudobnili internát anio halier :D:D. Práve s mojím nástupom do éry študentskej sa vprostredí ŠDJ ĽŠ tento systém úplne zmenil. Môžete používať ktorýkoľvekspotrebič, ktorého názov sa s plnou cťou ocitol na zozname povolených spotrebičov. A čo môžte používať naDružbe? Dovolil by som si kratučkú citáciu z jedného staršieho českéhofilmu: „Leda hov....!“ Dokonca ani rýchlo-varnú kanvicu! Nad touto realitou sapozastavilo určite už veľa múdrych hláv, ktoré nenašli iné riešenie, ako si túkanvicu jednoducho schovať do skrinky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Určite mnohí poznáte ten postup, keď sichcete spraviť na Družbe čaj:

  1. vybrať kanvicu zo skrinky

  2. dať zovrieť vodu a zaliať si čaj

  3. schovať kanvicu do skrinky

No nie sú to kráse spomienky do života? :)

A ako je to s chladničkou? Musímsa pochváliť, že vo svojej krátkej histórii bývania na internátoch som zažil uždve výmeny chladničky. Áno, tušíte správne. Obe boli nové a dodal ich sáminternát. Ale aj tu je značný rozdiel. Na Mlynoch sme dostali krásnu novú chladničkuhneď prvý rok. Na družbe to bol tiež môj prvý rok, čiže o 2 roky neskôr.Môj skromný odhad je nasledovný – na „átriákoch“ je pre 3 ľudí približnedvojnásobne veľká chladnička ako na Družbe pre 6 ľudí. Ako počítam, takpočítam, tento rok mám svoj osobný priestor v chladničke 4x menší akopredtým. To človeka vždy poteší, že nemusí kupovať viac potravín a nikdyho neštve, že nie je schopný zaplniť chladničku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vlastná kuchynka na Družbe je skvelá vec,len keby tie platničky na varenie boli v normálnom stave. Komu sav dnešnej dobe zdá normálne, aby musel permanentne a v istýchintervaloch vypínať a zapínať varič, keď chce variť na „miernom ohni“?Dokonca sme ho museli ísť za ten rok asi 3x zaniesť dole, aby nám ho opravili...

Veľmi cenným bodom sa dostáva Mlynskádolina do vedenia 2:1!

Vlastný záchod – požehnanie alebo prekliatie?

Táto záležitosť sa nedá objektívneporovnať. Na AD sú spoločné záchody na chodbe, na Družbe má každá bunka vlastný.Na túto problematiku má každý svoj vlastný názor. Ak by bol niekto zvedavý naten môj, určite som bol spokojnejší, keď bol záchod na chodbe, a toz viacerých dôvodov. Mohol som si vybrať ktorýkoľvek a z ktorejkoľvekchodby, tým pádom nikdy nebolo obsadené ani špinavé. Nemusel som sa zaoberaťumývaním. A to je, myslím si, veľmi dôležitý detail. A keď si natakom „perfektne“ vetranom záchode na bunke vykonáte po chuti svoje potreby,ešte pár dlhých desiatok minút o tom všetci vedia alebo to z diaľkytušia :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To, že máme na bunke vlastnú sprchu jev podstate dobré, až na to, že keď sa ju niekto rozhodne využiť, voväčšine prípadov to prakticky znamená to, že ostatní sa na určitý čas nedostanúk umývadlám. Ale aspoň sa vás nikto nesnaží špehovať (asi najmä slečny,bývajúce na AD, by vedeli rozprávať ... ), pokiaľ máte normálnychspolubývajúcich.

V tejto veľmi subjektívnej kategórii jestav nerozhodný. Takže to zostáva aj naďalej 2:1 pre Mlyny.

Môj subjektívny celkový dojem

Keď sa ohliadnem v časea zhodnotím to, čo som prežil, musím každému, kto by si odo mňa pýtalradu, kam sa ubytovať, jednoznačne povedať: „Ak si vyberáš medzi ŠDJ ĽŠa VI Družba, určite nechoď na Družbu!!!“ A čo vo mne vyvoláva tentonegatívny postoj? Všetky vyššie spomínané veci, celkový dojem a systém, ktorýtu panuje – lepšie raz zažiť ako dva krát čítať. A bonus – ten internet,kvôli ktorému som sem šiel, nám vyše mesiaca na začiatku roka každú chvíľuvypadával a šiel pomaly. Dokonca pred chvíľkou vypadla kompletne elektrikaaj sieť, akoby sa internát sám bránil pred dopísaním tohto článku. Našťastieasi nerátal s tým, že mám notebook, a že som ho mohol v pokojidopísať ... :)

PS: Koľko ľudí, toľko chutí. NeodsudzujemDružbu, veď sám osobne poznám kopu ľudí, ktorí preferujú toto bývanie. Ak môžete,tak vyskúšajte a hodíme reč.

Peter Hudec

Peter Hudec

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Iné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu