reklama

Smrť ako zmena názoru

Pohádal som sa dnes s priateľom? Urobil by som to, keby som vedel, že zajtra zomrie ...?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Keď som cestoval autobusom z Bratislavy domov, pozoroval som okolie. Na diaľnici (keďže tá tvorí väčšinu mojej cesty) sme sem-tam niekoho obehli. Vtedy, keď som sa zadíval na vozovku pod oknom, videl som, ako sa ku mne plynulým pohybom približuje ľavá krajnica, až úplne mizne mimo môjho dohľadu.

Vtedy ma tak napadlo, že aj naša smrť sa tak pomaly približuje. A raz nás zastihne. Je to nezvratné.

Ďalšia vec, ktorú som si všimol, bolo pár krížov pri kraji cesty (možno preto, lebo v terajšom čase dušičiek boli obložené kahanmi a vencami, doteraz mi akosi unikali). Aj ľudí, ktorým patrili, zastihla smrť. Lenže nie plynule, pomaličky. Ale zrazu. Možno to niektorí nestihli ani zaregistrovať. Možno niektorí počas jazdy spali a už sa neprebudili. A možno to niektorí ukončili zámerne... Dôležité je, že to bol len krátky moment. Krátky moment, ktorí prerušil všetky plány do budúcnosti (rodina, kariéra, ...). Čiara sa priblížila príliš rýchlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je jedno, ako rýchlo ľudia umierajú. Nezáleží na tom, v akom veku ani akým spôsobom. Smrť je smrť. A keď tu už nie sú, akoby padli naše predsudky voči nim. Zrazu nám nevadí, že ON pil, ale spomíname, aký bol zručný včelár. Nerozprávame, aká bola ONA neznesiteľná, keď ju niečo rozčúlilo, ale oceňujeme, ako bolo dobre, keď bol doma poriadok.

Bolo by fajn, keby sa ľudia k sebe správali tak, akoby mali zajtra zomrieť. Stihli by povedať a urobiť mnohé veci, na ktoré si inak ani nespomenú ... a potom, keď je už neskoro, ich to mrzí.

Peter Hudec

Peter Hudec

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Iné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu